SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Altimet Kurang Minat Mendengar Lagu Raya...Kenapa


Setiap kali bermulanya Ramadan dan menjelangnya Aidilfitri, lagu raya akan mula berkumandang. Indahnya lagu-lagu nostalgia Hari Raya seperti Dendang Perantau ( P Ramlee), Selamat Hari Raya (Saloma), Suasana Hari Raya (Sharifah Aini), Menjelang Hari Raya (DJ Dave) dan banyak lagi mengingatkan kita kepada kampung halaman, keluarga tersayang serta kemeriahan suasana Aidilfitri.


Di sebaliknya pula, ada juga yang terkesan dengan cara berbeza, yakni timbul rasa kekhilafan atas dosa-dosa semalam.

Namun, penyanyi hip hop, Altimet punya cerita yang berbeza. Penyanyi dengan nama sebenar Ahmad Abdul Rahman, 35, ini dengan jujur mengaku tidak pernah menyukai lagu Raya kerana ia mengingatkan pada trauma yang pernah menghantuinya ketika menjadi pelajar Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Muar, Johor.

“Saya memasuki MRSM ketika tingkatan empat dan tinggal di asrama. Saya pula pelajar untuk pengambilan kedua dan hanya mendaftar masuk selepas minggu orientasi untuk pelajar tingkatan empat selesai. Jadi, pelajar-pelajar tingkatan empat yang lain semuanya sudah melalui sesi ‘ragging’ dan saya yang masuk lewat hanya bersendirian menjalani sesi yang menyeksakan jiwa dan raga itu.



“Kebetulan ada seorang pelajar senior dapat maklumat saya tidak tahu lagu raya. Saya tidak tahu bukannya pasal apa, sebaliknya lagu raya bagi keluarga saya tidak begitu penting sebagaimana Takbir Hari Raya.



Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori dunia hiburan dengan tajuk Altimet Kurang Minat Mendengar Lagu Raya...Kenapa. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2013/07/altimet-kurang-minat-mendengar-lagu.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown - 12/07/13

Belum ada komen untuk "Altimet Kurang Minat Mendengar Lagu Raya...Kenapa"

Catat Ulasan

Geng Blogger

Putera Izman