SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Dilema Lelaki 40an Berkahwin Dengan Gadis Belasan Tahun

Saya berusia 40 tahun dan berkahwin dengan gadis belasan tahun. Saya mengenali isteri yang juga anak kepada rakan saya, setahun lalu.Perkahwinan kami mendapat tentangan keluarga saya, malah sehingga kini ibu tidak menerimanya. Adik-beradik pula menuduh isteri serta keluarga mempunyai niat tersembunyi kerana saya ‘berduit’.

Isteri terluka dan menafikan semua tuduhan itu. Dia ikhlas mengahwini saya kerana perwatakan matang dan jatuh hati dengan sikap saya yang mengambil berat.Keluarga mentua juga tidak meminta apa-apa sejak sebelum saya bernikah sehingga sekarang. Ayah mentua adalah rakan baik yang saya kenali sejak di bangku sekolah.

Saya simpati dengan isteri dan kami berpindah lalu menyewa rumah lain tidak jauh dari rumah lama. Ini membuatkan ibu saya bertambah marah serta menuduh isteri meracun fikiran. Bagaimana caranya saya dapat membantu isteri?


IRWAN
Kluang, Johor

Tindakan berpindah keluar kerana ingin menjernihkan hubungan menantu dan mentua ada pro dan kontranya.Maksud Dang Setia, menjarakkan diri boleh menjadi penyelesaian baik mahupun buruk dalam sesuatu perhubungan itu.

Ia bergantung kepada inisiatif saudara yang selanjutnya sebaik tinggal berasingan dengan ibu. Saudara dan isteri harus terus kekal mengambil hati ibu.Bonus ada pada saudara yang pernah tinggal lama dengan ibu dan pasti ‘masak’ dengan apa yang disukai atau tidak.

Senaraikan kedua-duanya dan minta isteri menguruskan semuanya. Malah, pujuk isteri ‘tebalkan muka’ apabila berdepan ibu supaya tidak kekok melayannya.Selain itu, cuba pujuk serta nasihati ibu saudara mengenai sikap kerasnya yang melukakan hati isteri saudara. Setidak-tidaknya, ibu saudara akan cuba berlembut dengan isteri.-hmetro



Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info perkahwinan dengan tajuk Dilema Lelaki 40an Berkahwin Dengan Gadis Belasan Tahun. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2013/07/dilema-lelaki-40an-berkahwin-dengan.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown - 14/07/13

1 Komentar untuk " Dilema Lelaki 40an Berkahwin Dengan Gadis Belasan Tahun"

  1. Tanpa Nama14.7.13

    firza kluang.


    saudara jgn berputus asa ...tuhan akn mlembut aty mentua pd stu ary t...awk jgn berhenti bdoa pd allah s.w.t agr tuhan beri ptnjuk agr mentua mnerima awk sbgai mnantu nye..jodoh pertmuan d tgn allah s.w.t kte xley nk tolak pmbriaannya...

    BalasPadam

Geng Blogger

Putera Izman