SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Petua Merawat Bayi Yang Demam

selamat datang ke blog memang gempaq.Kali ini admin kongsikan dengan anda pertua ringkat iaitu petua merawat bayi yang demam
Petua 1: Mengurangkan panas badan dengan air asam jawa. Caranya ambil sebuku asam jawa, ramas dengan sedikit air. Setelah pekat,sapukan air ramasan asam jawa tersebut pada ubun-ubun dan seluruh kepala. Biarkan sehingga lumuran kering di kepala. Anda akan dapati, panas badan bayi anda akan berkurangan. Buat beberapa kali dalam sehari.
Petua 2: Mengurangkan panas badan dengan beras pulut. Ambil segengam beras pulut dan goreng tanpa minyak seperti anda membuat kerisik. Goreng sehingga beras pulut berwarna kekuningan. Setelah itu ambil sedikit beras pulut yang telah digoreng dan campurkan dengan secawan air panas. Tunggu air menjadi suam dan tapis. Anda boleh beri bayi anda minum air tersebut. Lebihan beras boleh dibuat mandi dengan mencampurkannya ke dalam air panas. Panas badan bayi anda pasti akan berkurangan.

Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info kesihatan dengan tajuk Petua Merawat Bayi Yang Demam. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2013/08/petua-merawat-bayi-yang-demam.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown - 3/08/13

2 komentar untuk "Petua Merawat Bayi Yang Demam"

  1. kesian betul tgok baby demam nie

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama8.3.14

    Btol ke niey cm xpasti jeaaaa

    BalasPadam

Geng Blogger

Putera Izman