SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Tradisi Pelik Boleh Berkahwin Dengan Ibu Dan Anak Gadisnya Sekali

Memang pelik!!! kalau syiah terkenal dengan nikah mutaahnya manakala di Bangladesh mempunyai tradisi unik yang menganut sistem kerabat matrilineal di mana perempuan menjadi pemimpin keluarga. Walaupun begitu mereka masih memerlukan peranan lelaki untuk melakukan kerja-kerja berat. Pekara ini akhirnya membuat tradisi ini membenarkan seorang lelaki boleh menikahi seorang ibu sekaligus anak perempuannya.

Dilaporkan oleh marieclaire: Orola Dalbot yang kini sudah berumur 30 tahun tidak pernah menyangka lelaki yang akan menjadi suaminya adalah suami dari ibu kandungnya. Pekara ini terjadi kerana ayah Orola meninggal ketika ia kecil. Dan ibunya harus segera menikah lagi tetapi dengan lelaki dari klan yang sama dengan mendiang ayahnya. Kerana umur lelaki dari klan mendiang ayahnya yang lebih muda, ibu Orola dibenarkan berkahwin asalkan menikahkan anak perempuannya sebagai isteri kedua dengan lelaki muda calon suaminya. Pekara ini dilakukan sebagai pengganti tugas apabila isteri pertama menjadi tua.

"Saya rasa ibu saya beruntung mendapatkan suami sepertinya, ayah tiri saya adalah seorang yang rupawan dengan senyuman lebar," demikian tutur Dalbot menceritakan tentang ayah tirinya.

Kekaguman Orola akan ayah tirinya berubah menjadi ketakutan. Awalnya ia ingin lari dari rumah tapi ia tak boleh meninggalkan ibunya. Apalagi dengan fakta kalau ia dinikahkan ketika masih sangat kecil. Orola sendiri tak ingat bagaimana rupa dari pesta perkahwinannya. Ia dinikahkan dengan pernikahan ibunya yang waktu itu berumur 25 tahun.

Kini Orola sudah menerima tradisi yang hampir pupus dan dilarang oleh agama ini dengan damai. Sekarang ia adalah ibu dari tiga orang anak yang berusia 14 tahun dan 7 tahun dan seorang putri berusia 19 bulan hasil dari perkahwinannya dengan ayah tirinya Noten. Mereka tinggal satu rumah kecil di mana mata pencarian adalah menjual minyak untuk memasak dan lilin. Selain itu mereka juga mempunyai tanah kecil yang ditanam pisang dan nanas. 


sumber asal:dairishare.blogspot.com

Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info pelik dengan tajuk Tradisi Pelik Boleh Berkahwin Dengan Ibu Dan Anak Gadisnya Sekali. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2013/10/tradisi-pelik-boleh-berkahwin-dengan.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown - 10/10/13

Belum ada komen untuk "Tradisi Pelik Boleh Berkahwin Dengan Ibu Dan Anak Gadisnya Sekali"

Catat Ulasan

Geng Blogger

Putera Izman