SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Innalilah Artis Veteran Meninggal Dunia Akibat Barah Payudara

Kematian Kartina Dahari |Kuala Lumpur: Penyanyi veteran yang terkenal dengan muzik keroncong, Kartina Dahari menghembuskan nafas terakhir pada sekitar jam 6 petang semalam di kediamannya di Braddel, Singapura, dekat sini.Allahyarham yang berusia 73 tahun meninggal dunia selepas lebih empat tahun bertarung dengan penyakit barah payudara.

Berita sedih itu disahkan oleh teman baiknya yang juga penghibur malar segar, Datin Paduka Julie Sudiro kepada Harian Metro ketika dihubungi, semalam.“Saya masih dalam keadaan terkejut dan sangat sedih dengan berita ini sebab saya baru saja menziarahi dia pagi tadi sebelum pulang ke KL.

“Apa pun saya sempat berjumpa dan dia sedar ketika saya datang tadi.“Masa berjumpa tadi memang dapat lihat keadaannya makin lemah tapi terkejut dia ‘pergi’ juga akhirnya petang ini,” katanya.

Allahyarham yang popular dengan lagu Sayang Di Sayang ini meninggalkan tiga anak.Jenazahnya dijangka dikebumikan hari ini.Julie berkata, sebagai teman rapat di samping seorang lagi rakan mereka, Asmah Laili, kehilangan bintang yang mesra disapa Tina itu adalah sesuatu yang sangat menyedihkannya.

“Memang sedih dan saya masih tergamam tapi saya reda sebab sudah lama sangat dia sakit.“Selepas dia keluar dari hospital tiga hari lalu keadaannya memang tak bermaya tapi saya masih sempat mengajarnya berdoa untuk kesejahteraannya,” katanya.

Allahyarham yang turut popular dengan lagu duet Budi Setahun Segunung Intan bersama Allahyarham Datuk Ahmad Jais, pernah merakamkan lagu duet bersama Julie berjudul Burong Nuri.Penyanyi yang terkenal dengan sifat lemah lembut ini turut dikenali dengan lagu-lagu lain seperti Rindu, Seruling Senja, Jangan Ditanya, Sriwana, Tunas Kasih, Jali-Jali dan Jauh Di Mata.

Kali terakhir Allahyarham membuat persembahan terbuka pada Konsert Sayang Di Sayang terbitan Esplanade Teater Di Pesisiran sempena Pesta Raya 2013 di republik itu.Sepanjang 50 tahun mendambakan diri dalam nyanyian, Kartina menerima anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat Perdana Emas oleh kerajaan Singapura.

Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori dunia hiburan dengan tajuk Innalilah Artis Veteran Meninggal Dunia Akibat Barah Payudara. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2014/05/innalilah-artis-veteran-meninggal-dunia.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown - 1/05/14

Belum ada komen untuk "Innalilah Artis Veteran Meninggal Dunia Akibat Barah Payudara"

Catat Ulasan

Geng Blogger

Putera Izman