SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Panggilan Hangit Adalah Haram - Dr Maza

Dr Maza Dakwa Panggilan Hangit Hot FM HARAM  |  Susulan panggilan hangit Hot FM siaran 3 Jun lalu seorang wanita mengadu kepada isteri Nor Farhan kononnya dia telah dihamilkan oleh lelaki tersebut dan enggan bertangungjawab.

Rakaman tersebut menjadi viral dan rata-rata menganggap ia tindakan melampau dan kurang sopan. Ia juga menarik perhatian bekas Mufti Perlis Dr Asri Zainul Abidin dengan membuat ulasan di akaun Facebook beliau. Berikut tulisan beliau;

Rancangan panggilan hangit ataupun yang seumpamanya yang dilakukan oleh stesyen radio tertentu yang mengejutkan orang dipanggil, menakutkan, mempersenda dan memalukan mereka adalah sesuatu yang HARAM dari segi agama. Apatah lagi rancangan itu didengari oleh ramai pendengar dan menimbulkan rasa malu ataupun kejutan kepada pihak mangsa.

    Nabi s.a.w bersabda: “Tidak halal bagi seorang muslim membuat muslim lain terkejut (ketakutan)”. (Hadis sahih riwayat Abu Daud dan Ahmad)


Rancangan seperti itu hanya memperbodohkan mangsa dan menjadi mangsa bahan untuk ditertawa oleh orangramai secara yang memalukan. Ia secara tidak langsung sering mendedahkan aib peribadi mangsa yang tidak sepatutnya.

Muslim hendaklah mengelakkan perbuatan yang seperti itu. Dilaporkan Farhan, pemain T Team yang ingin mengenakan isterinya bersama Hot FM telah meminta maaf atas perkara tersebut.

Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info semasa dengan tajuk Panggilan Hangit Adalah Haram - Dr Maza. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL https://gempaqgiler.blogspot.com/2014/06/panggilan-hangit-adalah-haram-dr-maza.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown - 14/06/14

3 komentar untuk "Panggilan Hangit Adalah Haram - Dr Maza"

  1. Tanpa Nama24.6.14

    bkan tu carenye nk kenakan isteri; mahupun kawn..tu dh melibtkan maruah diri..org pon akn rse mrah. kpd station rdio HOT F.M jgnlah anda buat pnggilan hngit kpd org yg mnimbulkan org mrah..jgalah perasaan org.

    BalasPadam
  2. Istimewa Untuk Insan Yang Bergelar Lelaki …
    Ketahui Rahsia Menakluk Wanita Paling Agung !!

    Setiap Wanita Pasti Sukakan Dirimu…
    KLIK HERE !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama29.9.15

      Jilat cipap lar

      Padam

Geng Blogger

Putera Izman