SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Teknik Penipuan Menjual I-Phone 5


Selalunya kita dah biase dngar penipuan seorang-seorang yg tidak dikenali ingin menjual handphone(smartphone) dngan harga yg amat murah dan malah juga mereka mengunakan teknik yg mengatakan "handphone ini original dan malah juga alasan yg di berikan oleh penjual "handphone jatuh" , takde duit nak balik kampung laa" mcm-mcm lagi .... tetapi semua sudah tahu tetang teknik , dan semua orang juga dpt kenal pasti sama ade handphone yg dijual itu original ataw pun tidak .

SEMALAM , di jasco tebrau city , johor bahru . seorang yg tidak dikenali dan juga saya dapati dia berbangsa china dan mungkin bukan asal dari malaysia , cara pakaian tidak seberape ...dia telah menawarkan handphone(smartphone) iaitu Iphone5" ,

PERTAMA" sekali dia menunjukan iphone yg ingin dijual , tetapi saya tidak percaya . kerana saya tahu handphone yg ingin dijual adalah bukan yg original . Oleh itu dia menyuruh saya untuk semak handphone yg dia ingin tawarakan .
Apabila saya meyemak iphone5 itu , saya dapati handphone yg ingin tawarakan adalah ORIGINAL 100% sbb saya adalah apple user , so saya tahu mane yg ori mane yg local .

KEDUA" dia menawarkan harga itu kepada saya ialah RM1000 . mmg mase itu saya tidak ade duit yg mencukupi untuk membelinyee . bile saye bertanya dia dlm bahasa ingeris , sbb dia tidak paham dalam bahasa melayu "kenape tak jual kat kedai ? munkin kau boleh dpt harga lebih tinggi dari pada yg kau tawarkan ." , dan dia berpura2 tidak tahuu , dan terus bagi alasan yg dia dari hong kong nak pergi singapore takde duit" lepastu , dia ckp ade duit handphone awak amik" saye menolak tawaran yg diberikan , makin lame makin murah dia tawarkan harga tersubut dari RM1000-RM300 .

Dia seolah mcm betul orang yg ergen nak duit tu skrg . ye laa iphone5 kalau orang dah jual murah siape taknak beli , original pulak tu . saya tak pikir panjang terus membelinyaa ... akhir sekali saye didpati saya telah ditipuu . krana iphone5 yg saya pegang itu adalah iphone display
..
INI ADALAH TEKNIK DAN CARA BARU MEREKE UNTUK MENIPU SEMUA ORANG , SAYA DAPATI SI PENYUAL ITU MEMPUYAI DUA IPHONE5 YG SAME COLOUR , SATU YG ORIGINAL YG DIA TUNJUKAN KEPADA SAYA , DAN SATU YG KOSONG HANYA BODY SAHAJA . APABILA SAYA INGIN MEMBAYAR , DIA SEOLAH2 SELUK TANGAN DIA DIPOKET DAN MENUKARKAN HANDPHONE YG KOSONG \ DIA SEOALAH2 INGIN MENGAMBIL SIM YG TERDAPAT DI DLAM IpHONE ITU . INI ADALAH TEKNIK DAN MUSLIHAT BARU MEREKA UNTUK MENIPU . TOLONG SEBARKAN , SUPAYA KITA DAPAT MENCEGAH DNGN PENIPUAN INI . KALAU BOLEH ADMIN RINGKASKAN .. TENTANG MAKLUMAT INI .

Maaf kerana terlalu panjang maklumat ini , ini kerana saye ingin admin paham dngn teknik si penjual . terima kasih admin .

Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info semasa dengan tajuk Teknik Penipuan Menjual I-Phone 5. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL https://gempaqgiler.blogspot.com/2013/10/teknik-penipuan-menjual-i-phone-5.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown - 31/10/13

3 komentar untuk "Teknik Penipuan Menjual I-Phone 5"

  1. Saya pernah kena mcm ni...mgkn bangsa asing..ada tatoo kat lengan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pon kena...betul tatu kt lengan

      Padam
  2. Kes Tribunal Penguna
    http://lemangpanas90.blogspot.com/2015/07/kes-tribunal-penguna.html

    BalasPadam

Geng Blogger

Putera Izman