SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

10 Lokasi Tempat Yang Disorokkan Dalam Google Map

Info Pengetahuan!!!Aplikasi Google Maps menjadikan semua orang di dunia lebih mudah untuk boleh melihat seluruh tempat di bumi dari pandangan satelit. Tapi siapa sangka ada 10 tempat yang dilarang untuk dilihat di Google Maps?Menurut laman web teknologi Mashable, 25 Mac 2012, ada pelbagai andaian kenapa sepuluh lokasi ini tidak boleh dilihat di Google Maps.

Menurut Deanna Yick, gambar satelit, aerial di Google Earth dan Google Maps didapat dari berbagai sumber komersial dan publik. Namun, ada syarat di mana mereka harus mengikuti undang-undang di negara masing-masing tempat mereka beroperasi.

“Jadi ada beberapa tempat yang digelapkan, kemudian baru mereka berikan imej tersebut pada kami,” kata Deanna Yick.Seperti yang terjadi ketika mula-mula google maps dilancarkan adalah gambar Gedung Putih dan Capitol Building di Washington, Amerika Syarikat.

Berikut adalah 10 lokasi yang disorokkan di Google Maps:


1. The Royal Palace of Amsterdam, Belanda

Ini adalah lokasi tempat tinggal kerajaan Belanda. Beberapa rumah anggota kerajaan Belanda lain, bernama Huis ten Bosch, juga dibuat digelapkan.

2. Buffalo Niagara International Airport

isuhangat google maps

Lokasi ini dibuat sukar untuk dilihat detailnya kerana sangat putih atau terang di Google Maps.

3. Tantauco National Park, Chile

isuhangat google maps
Taman nasional ini hanya boleh dilihat dengan bentuk penanda dari jauh di Google Maps.

4. Keowee Dam, South Carolina, Amerika Syarikat

isuhangat google maps
Takungan air buatan ini dibuat hidden oleh Google Maps. Berbentuk seakan pokok Krismas, tadahan ini menjadi pusat penjana elekrtrik untuk syarikat Duke Energy.

5. Sebuah tempat di Russia

isuhangat google maps

Belum diketahui pasti mengapa dan apa lokasi yang dibuat digelapkan oleh Google Maps. Tempat ini adalah laman ketenteraan Russia di wilayah padang rumput Siberia, Russia.

6. Bandar Minami Torishima, Jepun

isuhangat google maps
Ini merupakan bandar terletak di timur Jepun. Di Google Maps, lokasi ini dibuat disembunyikan dengan warna putih. Masa ini, lokasi itu dikatakan digunakan sebagai lokasi latihan pasukan khas angkatan laut Jepun.

7. The Michael Aaf Building, Utah, Amerika Syarikat

isuhangat google maps
Gedung Michael Aaf ini dibuat sorokkan dengan warna putih, kemungkinan besar untuk keselamatan. Disyaki lokasi ini merupakan tempat tentera melakukan ujian sistem senjata biologi dan kimia.

8. Cornell University Combined Heat and Power Plant, New York, Amerika Syarikat

isuhangat google maps
Lokasi yang digelapkan oleh Google Maps ini merupakan tempat berteknologi tinggi, juga menggunakan elektrik dari gas semulajadi sebagai cara mengurangkan pembebasan karbondioksida.

9. Babylon, Iraq

isuhangat google maps
Dibuat tidak boleh melihat detailnya, lokasi ini kelihatan seperti lokasi pertanian.

10. Vlissingen, Belanda

isuhangat google maps
Lokasi markas angkatan darat dan udara Belanda ini dibuat seperti pixel-pixel besar yang tidak memungkinkan kita untuk melihat dengan terperinci lokasi daerah ini.-gengentry.blogspot.com


Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori kisah menarik dengan tajuk 10 Lokasi Tempat Yang Disorokkan Dalam Google Map. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2013/08/10-lokasi-tempat-yang-disorokkan-dalam.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown - 23/08/13

Belum ada komen untuk "10 Lokasi Tempat Yang Disorokkan Dalam Google Map"

Catat Ulasan

Geng Blogger

Putera Izman