SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Pelik!!! Budak Buta Mampu Melihat Dengan Telinga

Memang Pelik!!! namun semuanya ketentuan Ilahi seorang budak yang buta mata namun ia mampu melihat dengan menggunakan matanya.

Budak lelaki  yang berusia 7 tahun ini mengalami buta. diberi gelaran Batboy, kerana dia boleh melihat dengan menggunakan telinganya. Lucas Murray, yang dilahirkan buta, dipercayai budak yang pertama yang dilahirkan buta namun boleh melihat dengan telinga di Britain

Dia mengklik lidahnya di langit-langit mulutnya, dan menemukan di mana objek didasarkan pada bagaimana bunyi memantul kembali. Teknik yang luar biasa memungkinkan dia untuk berjalan di sekitar taman bermain, bermain basket, dan bahkan pergi panjat tebing.

"Saya sangat menyukai sistem mengklik tapi cukup sukar untuk belajar,saya juga suka basketball. Saya boleh menggunakan klik untuk mencari lokasi basket ball dengan membaling bola tersebut menurutnya lagi The echolocation Teknik ini mirip dengan yang digunakan oleh kelawar dan lumba-lumba, dan anak kecil dapat menghitung seberapa jauh suatu objek adalah dengan waktu yang diperlukan untuk kembali gema.

Intensitasnya mengatakan kepadanya bahawa ukuran objek, dan posisi yang ditentukan melalui suara mencapai telinga pertama.

Ia bahkan dapat bekerja keluar gerakan melalui lapangan – dengan echo lebih rendah jika objek bergerak jauh dan lebih tinggi jika semakin dekat.

Anak juga menggunakan tongkat dan memiliki memori yang besar untuk tempat dia sudah "mengamati" dengan telinganya.

"Sekarang dia begitu mandiri dia tidak perlu meminta bantuan apapun yang normal lebih dari tujuh tahun akan," ia menambahkan.






Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info pelik dengan tajuk Pelik!!! Budak Buta Mampu Melihat Dengan Telinga. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2013/08/pelik-budak-buta-mampu-melihat-dengan.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown - 31/08/13

Belum ada komen untuk "Pelik!!! Budak Buta Mampu Melihat Dengan Telinga"

Catat Ulasan

Geng Blogger

Putera Izman