SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Senarai Tepung Yang Bahaya Pada Kesihatan

Memang Gempaq!!! pendedahan dilakukan sendiri oleh setiausaha PPIM tentang bahayanya tepung yang selalu kita guna.

Soalan: mana boleh tak beli tepung bunga cempaka atau cap lily... tepung ni paling murah kot. macam tu habis la duit modal saya tahun ni nak berniaga bulan puasa naik berganda sebab tepung Faiza mahal sket..


Jawapan: apa yang cik akan akan dapat sebagai pulangan nanti apabila cik menghidangkan barangan masakan cik yang dihidang kan kepada orang ramai menggunakan tepung yang membuatkan penyakit kanser dan barah pada hari tua mereka? dan apabila disiasat apabila mereka mendapat barah dan kanser pada hari tua mereka nanti... hasil siasatan adalah disebabkan tepung kandungan clorox yang cik gunakan. apa perasaan cik masa tu?

Boikot Tepung kandungan Clorox yang membawa kepada penyakit kanser atau barah:

1.Tepung Cap Sauh
2.Tepung Cap Wau
3.Tepung Cap Bunga Cempaka
4.Tepung Cap Lily
5.Tepung Cap Blue Key

Tepung yang selamat digunakan dan tiada bahan peluntur clorox adalah:
1.Tepung Faiza
2.Tepung Cap Bidara
3.Tepung 1 Malaysia
4.Tepung HPA



LIHAT VIDEO DIBAWAH PENDEDAHAN OLEH SETIAUSAHA PPIM

tolong share kepada umat islam yang lain.Kerana mereka tetap saudara islam kita

Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info kesihatan dengan tajuk Senarai Tepung Yang Bahaya Pada Kesihatan. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2013/08/senarai-tepung-yang-bahaya-pada.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: putera izman - 25/08/13

41 komentar untuk "Senarai Tepung Yang Bahaya Pada Kesihatan"

  1. Tanpa Nama25.8.13

    tepung red rose macamana

    BalasPadam
  2. Pendedahan yg bagus sbb mak saya pengusaha kuih tradisional.cuma perkataan clorox tak sesuai sebab direct translate dari proses 'bleaching' untuk memutihkan tepung.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama17.4.14

      Kalau dah ada pendedahan,kenapa pihak KDN r yg seangkatan tak wat tindakan..dah sah2 membahayakan pengguna secara langsung...

      Padam
  3. Tanpa Nama26.8.13

    kerajaan dh tahu tepung -tepung yg berbahaya ada dipasarkan kenapa tk hentikan..nk bunuh semua orang ker????????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama10.2.14

      kalaulh x ada tepung yg berjenama xada colorox ..yg ada cuma senarai tepung yg ada clorox msti dorg makan juga kuih yg ada jual kt pasar malm.x kn bila nk beli nk tnya ,,pkcik guna tpg apa?//??eeekkk maunya......

      Padam
  4. tau x pe tarik la balik dari pasaran...

    BalasPadam
  5. Dah tau bahaye tarik lah balik tepung2 berikut ne kuar kar intenet je mane lah org faham

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama3.9.13

      betol2.... ni kbo kat blog je buat pe?

      Padam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama26.8.13

    baso kerajaan bodo

    BalasPadam
  8. Kenapa nak heboh pasal tepung yg dicampur dgn chlorox nii?bukan kah dalam air paip kita juga kerajaan terpaksa juga meggunakan chlorine [Chlorox tu cuma jenama]
    bagi tujuan membunuh kuman? dan kita meminumnya saban hari?....kenap
    a tak ada sesiapa pun yang ambil kisah?

    BalasPadam
  9. rakyat msia27.8.13

    media ada kn...knapa tk heboh?biar semua golongan taw...then pihak bwajib ambil la tindakan...xkn biar ja.

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama27.8.13

    ajukan pd stesen tv or media cetak spya pkr nih disiasat semula. bhn mknn ni dh lme di.psaran..knp baru skrg didedahkan?

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama27.8.13

    Khabar angin mcm ni boleh pakai ke?? Nape dlm media tv xder? Atau sengaja pihak yg tu nak menjatuhkan pihak yg ni....? Masing2 berlumba dlm bisnes...

    BalasPadam
  12. Tanpa Nama27.8.13

    kenapa x ada keluar dkt tv pun yang produk yang meerbahaya ni

    BalasPadam
  13. Tanpa Nama27.8.13

    tepung 1 malaysia dikilang kat mana?

    BalasPadam
  14. Tanpa Nama27.8.13

    kalau bahaya kenapa boleh ada cop HALAL?

    BalasPadam
  15. Bukan ke tpg 1 malaysia ada lambang kecik je sama sepesen bunga cempaka tu... ke mata sy yg kero.. rasa x salah tgk lagi.. kalau salah ampun ye...

    BalasPadam
  16. Bukan ke tpg 1 malaysia ada lambang kecik je sama sepesen bunga cempaka tu... ke mata sy yg kero.. rasa x salah tgk lagi.. kalau salah ampun ye...

    BalasPadam
  17. Tanpa Nama4.9.13

    salam....tepung gandum yg merbahaya tu biasanya tepung yg berwarna putih kerana ia mengandungi.... Benzoyl Peroxide adalah : Bahan toksik
    · Bahan penggalak tumor
    · Boleh menyebabkan alahan pada kulit
    · Bahan mutagen iaitu bahan yang boleh menyebabkan mutasi pada sel badan.
    · Bahan peluntur kuat yang mampu melunturkan iaitu menukarkan ke warna putih pakaian dan juga rambut yang berwarna.BP adalah satu bahan peluntur yang amat kuat sehinggakan rambut hitam boleh bertukar putih bila disentuhkan BP ini.

    oleh itu kalu nak beli tepung yg tiada benzoyl peroxide.. pilih lah tepung yg berwarna agak kkkkelabu sikit...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama4.9.13

      kalu nak tahu bahaya Benzoyl Peroxide cuba cari kat google... banyak keburukan yg dapat kita jumpa....hampir semua tepung gandum yg ada kat malaysia ada kandungan tersebut termasuklah tepung 1 malaysia.... yg pasti tiada tepung cap cempaka dan tepung HPA....

      Padam
  18. Tanpa Nama4.9.13

    bahaya ni..... x makan kuih le aku pas ni.......

    BalasPadam
  19. Tanpa Nama12.9.13

    wekk..tipu...

    BalasPadam
  20. pembetulan skit yang nk boikot tu... Tepung Cap Bunga Cempaka x menggunakan benzoyl peroksida

    BalasPadam
  21. pembetulan skit yang nk boikot tu... Tepung Cap Bunga Cempaka x menggunakan benzoyl peroksida

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama17.12.13

      yeke.. tapi tadi sy baru je beli tepung cap bunga cempaka, dn 1st time guna tepung jenama 2.. saya bg kucing sy sbb dia sakit perut... dn skg ni dia dh mati... sebelum ni sy guna tepung 1 malaysia yg byk jual kat pasaran 2, bg kucing saya xd plak dorg mati... ni baru je bagi xsampai 5 jam kucing tersebut mati... so sy ragui kenyataan saudara...

      kucing pun adalh makhluk yg bernyawa...

      Padam
    2. Tanpa Nama4.2.14

      maaf tumpang tanya jer yer..awak buat cucoq ker bg kucing awak tuh mkn??? hihih..tanya jer yer....

      Padam
  22. Tanpa Nama4.2.14

    Salam..tpung bunga cmpka tdk mngandungi benzoyl peroxide..sy sndri yg mnghasilkn tepung trsebut..sy bkrja dstu..tpung kluaran kmi trjamin krn klg kmi mmpnyai piawaian yg dttpkn..so xprlu ragu2..kucing kt tmpt kmi smuanya gemuk2..xprnh lg mati dssbkn tpung bunga cmpaka..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama10.2.14

      lha ,,,sya harap pgesahan kamu ni btul bb ramai nak makan tepung ni x ya makan nasi;;lgi pn sya memg x pna dgr org mati makn tpg,klo mati krna x pndai jga ksihatn,,cri pyakit adalah.kan......kan?///?

      Padam
  23. Tanpa Nama4.2.14

    Mengarut je ni. Kalau tak okay, dah lama dah perkara ini dihebah2kan dan pihak berwajib dah ambil tindakan. As blogger you should put and write the concrete proof about this matter. Be responsible blogger.

    BalasPadam
  24. Tanpa Nama5.2.14

    mcm mn plak dgn tpg gandum cap tesco, keluaran mn? bleh x guna tpg cap ni? kami kat kdh x dak banyak pilihan tpg

    BalasPadam
  25. Tanpa Nama5.2.14

    Jahat betul faiza...nk lariskan tepung dia..tepung org lain xbgs..utk pgetahuan..jika bahan tambahan yg dgunakan ikut piawaian..ianya xkn mbahayakan..yg bahaya..bisnes camni..burukkan produk org lain utk lariskan produk sdiri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ok la tu,dengki kaum lain. Biasa asyik dengki sesama usahawan melayu je

      Padam
    2. Ok la tu,dengki kaum lain. Biasa asyik dengki sesama usahawan melayu je

      Padam
  26. Tanpa Nama10.2.14

    bnyak nya komen tntg pggunaa tepung ni? bukan apa suri ruma bila psarapan ,minum petg @ bila2 msa mesti nk makn hidg kuih untk kluarga tsayang,klo kerajaan peka tntg isu pegambilan gandum berdasarkan jenama,,untk ksihatan mreka yg spatutnya mghadkn pgluaran gndum yg mmpunyai klorin yg tggi x pn mghapuskn sma skali dan mgeluarkan tepung gndum yg brkualiti dgn hrga yg berpatutn

    BalasPadam
  27. tepung superfine ada klorox? ihihihih

    BalasPadam
  28. Tanpa Nama18.4.14

    tepung baker choice cam ner, tepung tu pun mahal gak, penah guna tepung faiza tp x suka, tekstur kuih atau kek x sama mcm guna baker choice.

    BalasPadam
  29. Tanpa Nama25.4.14

    Jgn kata tepung je, gula,beras, garam semua pun ada guna benzoyl peroxide ni untuk kasi lagi putih..

    BalasPadam
  30. Tanpa Nama4.5.14

    bohong............... selama buat jualan dah sejak keluar lg x ada apa dan siapa yang merungut tentang kuih juaalan kami.Malahan minta diperbanyakan lagi.

    BalasPadam
  31. Tanpa Nama2.10.14

    Terima kasih kepada perkongsian ilmu yang bermanfaat ini.

    BalasPadam

Geng Blogger

Putera Izman