SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Pemuda Malaysia Yang Berjihad Di Syria Dilarang Muncul Dalam TV

Belia Jihad Syria Dilarang Muncul Di TV? - Pada 4 Ogos lepas, kami ada menulis artikel berkenaan tindakan seorang belia Islam Malaysia yang membuat keputusan untuk berperang mengangkat senjata menentang rejim syiah Basyar Assad.

Faisal Hamdi anak muda kelahiran Alor Setar, Kedah namun menetap di Kuala Lumpur dikatakan berlepas bersama kumpulan team kemanusiaan ke Syria untuk berkhidmat membantu rakyat dan pelarian Syria pada 28 Julai lalu.

Namun tidak tahan melihat kekejaman berlaku di Syria dan dia sendiri sudah lama memendam hasrat untuk jihad fisabilillah, Faisal dikatakan menyertai mujahidin Free Syrian Army (FSA) untuk turut sama menggempur rejim Syiah Basyar Assad.

Bagaimanapun Faisal yang dipercayai sudah pun kembali ke tanah air muncul di rancangan Assalamualaikum terbitan TV Al-Hijrah pagi ini dan memaklumkan di laman Facebooknya akan muncul lagi esok dalam rancangan yang sama.

Belia Jihad Syria Dilarang Muncul Di TV?
Bagaimanapun kira-kira sejam yang lalu Faisal dalam laman Facebooknya berkata beliau mendapat makluman bahawa beliau tidak boleh muncul di kaca TV tetapi tidak dijelaskan sebabnya.

Belia Jihad Syria Dilarang Muncul Di TV?

Belia Jihad Syria Dilarang Muncul Di TV?
“LATEST!!!, Maaf kepada yang menunggu siaran langsung saya di rancangan ASSALAMUALAIKUM di TVAlhijrah esok, saya baru mendapat makluman bahawa saya TIDAK DIBENARKAN MUNCUL DI TV tanpa dimaklumkan sebab-sebabnya. Faisal Hamdi sudah diGAM!!”

Berikut merupakan status terkini Faisal yang sehingga kini beliau tidak menjelaskan apa sebabnya Faisal tidak dibenarkan untuk muncul di kaca TV stesen TV Al-Hijrah.

Status Facebook itu kini sudah dikongsikan sebanyak 148 kali dan juga menarik 194 komen dari pembaca laman Facebooknya-maklumat.my



Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info semasa dengan tajuk Pemuda Malaysia Yang Berjihad Di Syria Dilarang Muncul Dalam TV. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2013/08/pemuda-malaysia-yang-berjihad-di-syria.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown - 24/08/13

8 komentar untuk "Pemuda Malaysia Yang Berjihad Di Syria Dilarang Muncul Dalam TV"

  1. Patutnya pemuda ini dibenarkan muncul di kaca TV supaya dapat inspired belia-belia yang lain. Daripada terjebak dalam perkara yang tidak berfaedah lebih lah pergi ke fisabililah. Supaya hidup tu tidaklah sia-sia dan bonda masing2 pun dapat pahala.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama25.8.13

      Islam sekular mana ska dgn istilah jihad..

      Padam
  2. Tanpa Nama27.8.13

    Benda yg baik buatpe d gam....ckp negara demokrasiN

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama4.9.13

    Ada sbbnya tu...bukan saja2 xnak siarkan...tapi sebab negara juga... nnti sbb dia dia sorang negara pulak terbabit tergadai... xpasal2 yg xda kena mengena pun terjebak... bnyk agent2 yg blh bantu, pbb ada unesco ada...berjihad bukan perlu dipertonton... berjihad tu banyak cara. kat negera sendiri ni pun boleh berjihad.... bukan berjihad dlm peperangan ja..negara memng demokrasi... tp ada yg bolh dipertonton n tidak. banyak lagi sebb lain x disiarkan...tv al hijrah pk juga untuk keselamatan dia n negara juga... wlpn bangga dgn bgsa sndiri n islam.... :D Peace

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup... TV al-Hijrah fikir panjang... dan boleh mengancam saudara kita 2...

      Padam
    2. Itu adalah pemuda contoh utk generasi skrg, bersepah yg ngaku ISLAM tapi tak solat serta maksiat lawan syiar Rasullullah SAW! Kamu yg jahil ttg dunia Islam tak perlu pertikai kan jihad Fisabilillah pemuda hebat ini.. cermin diri lah..kamu tiada kudrat tenaga, kedekut & bakhil utk saudara di Gaza Mesir Syria n paling kotor ialah jiwa seorang penakut.. tak perlu nak tonjol kebodohan kamu dgn "PBB yg sekongkol Yahudi Laknatullah" tsbt ! TAKBIR!

      Padam
  4. Tanpa Nama10.9.13

    Benda yg baik patut dibuat......Saya kagum dgn abg ni......Kalau lah saya berpeluang menyertai pasukan ni.....Saya rasa bersyukur sgt2.....

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama16.1.14

    tv lain siar hiburan berlebihan tak takut plak ...

    ye lah tu .. nak harapkan pbb... buta ke??? kat palestine tu dh berapa puluh tahun tak settle..???

    BalasPadam

Geng Blogger

Putera Izman