SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Bukti Filem Tanda Putera Menipu

Baru-baru ini Seluruh pawagan Tanah Air menayangkan Filem Tanda Putera sebuah filem berkisarkan persahabatan akrab antara Perdana Menteri kedua, Tun Abdul Razak dan timbalannya, Tun Dr Ismail yang terpaksa berahsia dan mengetepikan masalah kesihatan masing-masing bagi memulihkan keadaan negara ekoran peristiwa hitam 13 Mei 1969.

Tun Razak terpaksa menyimpan rahsia mengenai penyakit leukemia yang dihadapinya kerana tidak mahu keluarga tertekan dan bimbangkan keselamatan negara. Mereka berdua berkongsi doktor. Bilik bacaan di rumah Tun Dr Ismail menjadi klinik rahsia bagi rawatan mereka oleh Dr Macpherson, tanpa pengetahuan sesiapa termasuk kaum keluarga Tun Dr Ismail sendiri.

Mereka memiliki aura yang kuat. Kecekalan dan keazaman mereka telah menangkap imaginasi pelajar seperti Zarah, tenaga pengajar, Kara dan anak muda, Zaman. Tun Razak dan Tun Dr Ismail mencorakkan warna hidup warga muda seperti pelajar dan tenaga pengajar di institusi pendidikan tinggi ketika itu serta mereka yang bertugas di pejabat.

Filem Tanda Putera berdasarkan kisah benar tragedi 13 Mei 1969 menampilkan Rusdi Ramli sebagai Tun Abdul Razak, Zizan Nin (Tun Dr Ismail), Faezah Elai (Tun Rahah), Linda Hashim (Toh Puan Norasyikin), Tunku Abdul Rahman (Kamarulzaman Taib), Sahee Shamsuddin (Najib Tun Razak), Razif Hashim (Johari Tun Razak), Ismaizal Yusoof (Tawfik Tun Ismail), Ali Steven Shorthose (Dr Macpherson) dan Norman Hakim (IGP Hanif).

Ia dibantu Kavita Sidhu (Kara), Riezman Khuzaimi (Sarjan Aman), Kuza (Maimon), Zaefrul Nordin (Koperal Musa), Ika Nabella (Zarah), Zoey Rahman (Johan), Ahya U (Zaman) dan Alan Yun (Allen).

Selain itu, filem sarat dengan emosi dan tragedi itu turut menampilkan pelakon undangan seperti Hasnul Rahmat (Tun Hussein Onn), Ida Nerina (Jah Steno), Sharifah Shahira (Guru Besar), Fizz Fairuz (Tan Sri Arshad Ayub), Nazril Idrus (Tun Dr Mahathir Mohamad), Khir Mohd Noor (IGP Abdul Rahman Hashim), Bell Ngasri (Datuk Harun Idris), Chew Kin Wah (Tan), Razali Hussain (Haji Ahmad Razali Mohd Ali), Douglas Lim (Leslie Cheah), Chealsia Ng (Catharine), Wong Sip Nen (bapa Allen), Nas-T (Najib Rahman) dan Aidil AF (Datuk Senu).

Filem Tanda Putera diterbitkan Pesona Pictures Sdn Bhd dan Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) dengan kerjasama Multimedia Development Corporation (MDeC). Ia dijangka menemui penonton bermula 13 September 2012.-petikan: btn.gov.my.

Namun disebalik kisahfilem ini ada adegan-adegan yang tidak sepatutnya berlaku Antara adegan-adegan yang dikesan ialah .. 1) Kereta Proton Iswara Saga Aeroback. 2) Adanya CCTV 3) Menggunakan potrait DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agung berlainan dan bukan ketika baginda memerintah ketika itu 4) Terdapat alat pengesan asap ( Smoke detector), suatu alat yang belum wujud pada tahun 1969 ... 5) Kompressor alat pedingin yang belum wujud dan tercipta lagi pada tahun 1969 6) Perasmian Memorial Tun Razak oleh Tun Mahathir ialah pada tahun 1982 7 ) Sticker cukai jalan yang belum wujud lagi pada tahun 1969. .






Dalam satu sedutan dalam filem Tanda Putera arahan Shuaimi Baba, terdapat adanya perarakan dengan membawa spanduk oleh sekumpulan orang dimana sebuah kereta proton saga aeroback turut dirakamkan bersama.


kelihatan CCTV turut tersenarai dalam filem Tanda Putera


Pada pandangan admin setiap orang ada kesalahan dan kesilapan bukan senang untuk menghasilkan sesuatu yang sempurna.Jadi biarlah apa pandangan orang kerana sikap manusia tidak pernah behenti untuk mencari kesalahan orang lain

admin tidak sokong mana-mana pihak kepada anda yang ada info atau cerita best untuk dikongsikan dalam blog ini sila isi borang hubungi jika info anda terpilih anda akan mendapat hadiah misteri.



kesemua info dan gambar diambil dari sini-->http://azmieyusoff.blogspot.com/2013/08/koleksi-kantoi-pengarah-filem-tanda.html







Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info semasa dengan tajuk Bukti Filem Tanda Putera Menipu. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2013/09/bukti-filem-tanda-putera-menipu.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: putera izman - 1/09/13

25 komentar untuk "Bukti Filem Tanda Putera Menipu"

  1. tapi kan... yg kata pasal yg dipertuan agong tu... x silap gambar tu masa tun razak dah jadi pm n lg 1 masa tun husien tgh meratap kematian tun razak... benda tuh bukan ke dari tahun 1970-1975... hmmmm....

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama1.9.13

    btl..cuma filem sbg inspirasi dan panduan,x prlu 100% nak sama ngn cerita dulu..saja nak rosakkan filem buatan negara..rakyat banyak sangat mencari keburukan dari kebaikan!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama9.9.13

      betoi tu....

      Padam
    2. Kalau org dh ske, sume nampak cantik, sempurna. Kalau dh xske, apa pn salah

      Padam
  3. Tanpa Nama1.9.13

    cuba hampa wat filem taun 60an dipersekitaran yg serba canggih nie..
    agk2 boleh dapt x gambaran 60an tu...
    aku nak tegok brapa ksalahan yg mu buat..

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama1.9.13

    Itu lah manusia..x penah puas hati...biar la error tu. Nak jugak bg semua org tau pasal cctv la.. keta...
    .yg penting jalan ceritu tu..pengorbanan diorg tu..sangat2 bangga jadi rakyat malaysia...

    BalasPadam
  5. semua filem ada epic fail jgk. so dari cari kesalahan baik kta cari pengajaran dalam filem tu ............

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama1.9.13

    Pergi cari website movie mistakes. Hollywood pun tak terlepas dari kesilapan dalam pembikinan filem mereka.

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama1.9.13

    Yang mahu disampaikan didalam sesuatu filem tu yg harus dihayati.... knp filem hollywood yg tak masok akal... diagung2kan.... knp filem bgmana kita nie mndapat kemerdekaan dan mmpertahankan bangsa melayu dr dipijak oleh bngsa lain tu yg nk dikritik.... cuba la renung dan kaji ... bukan trus mncari kesilapan dan mencebik bibir atas usaha murni dimana terhasilnya filem memaparkan pejuangan datuk moyang bangsa melayu kita nie besusah payah dan trus mmpertahankan bangsa melayu dan agama islam dibumi tercinta ini.... reung2kan dan muhasabah diri la pd yg mengkritik filem nie... pd saya... sya support sepenuhnya filem melayu ....

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama1.9.13

    Betul tu..yg penting mesej yg ingin disampaikan
    kenapa perlu dikritik tentang kesilapan teknologi moden yg ada..hayati apa yg diperjuangkan tuk mencapai kemerdekaan itulah yg sepatutnya diambil kira..

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama1.9.13

    tak heranlah, itukan kerja Red Bean Army. yang penting hayati inti pati kisah sejarah bagaimana negara ini dipimpin oleh orang2 yang ingin melihat negara ini aman dan harmoni, sikap bertolak ansur pemimpin di dalam negara yang berbilang bangsa. Saya sayang Malaysia, saya cintakan keamanan dan keharmonian. Saya anak Malaysia...

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama2.9.13

    Aku pn xksah sngat pasal epic fail 2,,,yg aku ksah kos flim 2 smpai 4juta,,,duit sap yg yt flim 2?apa2 pn org melayu mmg xksahkan?aptb,,,

    BalasPadam
  11. Semua kerja orang kita pertikaikan. Mampukah kita membuat kerja yang lebih baik atau sebaik mereka? Kita hanyalah manusia yang lemah. Segala kelebihan adalah milik Allah. Renung2kanlah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama9.9.13

      memang pembangkang keja dia membangkang...bila bg peluang tadbir habis tunggang langgang....takat cakap sapa pun boleh tp bila suruh bt mcm kera dapat bunga....

      Padam
  12. Nie lah sikap melayu jati tak penah hilang dengki dengan sesama bangsa.....

    BalasPadam
  13. Tanpa Nama4.9.13

    ni foto stail ar diorang ambik dari FB tanda putra...klu film betul2 mana ada tu semua dh di padam guna CGI....tu ar x tengok nk bising2...

    BalasPadam
  14. Tanpa Nama5.9.13

    Tp citer ni nmpak sgat prkauman politik msa zaman tu mane ad bndera dap rocket lg,jgan marah

    BalasPadam
  15. Pengajaran yang penting.:D

    BalasPadam
  16. Tanpa Nama10.9.13

    maaf, tapi kebanyakan mender tuh takde dlm filem. Yang tu semua making nyer jek, dalam film tarak. Jgn bodo sgt plis

    BalasPadam
  17. Tanpa Nama15.9.13

    org muda skrg cuma tahu cari salah org aja,mereka tidak pernah terjejas dgn masalah org terdahulu tapi bagi keluarga yg terlibat dgn 13 mei mereka tahu cerita ini perlu di ketengahkan,senjata org melayu terdahulu adalah selendang merah,org skrg ada?

    BalasPadam
  18. Tanpa Nama8.10.13

    Alahai,,tgk filem melayu ckp mcm2,,menipu lah bgai,,cuba amek facts dgn input filem sbg ilmu dn iktibar,,,,, asal x komen filem2 mcm battleship,pacific rim dgn 2012 yg menidakkan hari kiamat?,,, sapa ckp bndera dap xdak lg pada masa tu? Dh hbes kaji ke?,,,, haha,, read the facts back bro,,,huhu,,

    BalasPadam
  19. Filem tanda putera adalah satu cerita mengenai sejarah dan fakta yang tidak boleh diubah-ubah, memang banyak ada kesilapan masa pengambaran di buat. perfileman negara kita tidak sama dengan perfileman hollywood dan bollywood, kerana hollywood mempunyai satu kawasan yang besar dan khusus untuk di buat pengambaran, seperti filem pearl harbour mengisahkan serangan tentera jepun terhadap perlabuhan harbour pada 7.12.1941 kenapa mereka boleh buat dan tidak ada kesilapan langsung disebabkan hollywood mempunyai satu produksi yang besar. negara kita baru hendak di wujud satu kawasan yang khas untuk pengambaran.

    BalasPadam

Geng Blogger

Putera Izman