SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Kisah Sedih Jika Itu Takdir Hidupku


Assalamualaikum..
admin,sy ada 1kisah yg nk dikongsikan dan maaf
ceritanya agak panjng..harap sudilah membacanya
dengan sabar..

sy berumur 32thn.. ibu tunggal dgn seorang ank yg
berusia 4thn.. sy di tinggalkn suami 4thn lepas..
semasa sy msh menunggu hari kelahiran ank sy..
suami meninggal kerana kemalangan..

sebelum sy berkawin sy perna ada seowg kekasih hati.. yg sy
kenal dari tingkatan dua.. mungkn sdh jodoh kami
bertemu sewaktu sekolah dia melawat ke sekolah
sy.. di situlah bermula perkenalan kami.. nma dia
adi..dia tingkatan 5..seowg yg baik hati dan ramai
peminat di skola.. mungkn karna wajahnya yg
tampan.. tapi dia bkn seowg llki yg suka melayan
wanita.. mungkn sdh jodoh..

hati dia tertarik kat
sy.. sedangkn begitu ramai wanita kat skola kami
yg lebih menyerlah dri sy.. kami bersahabat..
wlupun saling suka sama suka.. tapi sbb xnk
ganggu pelajaran.. jdi kami putuskn tuk
bersahabat.. dia begitu care dgn sy.. wlupun kami
duduk xjauh sgt.. tpi kami hanya akn jumpa 1bln
skali.. hari2 kami berhubung.. waktu tu hp sy xde
lgi.. msh guna telepon rumah.. kami berkongsi
suka dan duka.. ttng segalanya.. pelajaran,kwn dan
family..

hbngn kami msh kukuh sehingga la 7thn
sdh berlalu.. mcm2 jg la yg kami lalui selama 7thn
tu.. di hari lahir sy yg ke21.. dia bgi sy kejutan yg
sangat bermakna.. dia bwa sy jumpa keluarga dia..
Alhamdulillah.. umie,abah dan adk beradk dia
terima sy dgn baik.. dan dia jga bgtau yg dia akan
kawini sy selepas dia hbs belajar nnt.. family dia
terima dgn baik.. begitu jga dgn keluarga sy.. 3bln
kemudian dia ke kuala lumpur untk sambung
blajar..

kami msh berhubung mcm dulu.. cuma
masa sgt terhad.. sbb dia sibuk dgn stdy.. 7bln
skali dia akn blk dan jumpa sy.. sy dan keluarga
dia amat rapat.. wlupun dia xde sy akan
kerumahnya jumpa umie atau kdng2 sy akn tido di
sna.. 2thn berlalu sdh.. kami msh berhubung tapi
sy ble kira dlm sebln tu 2 3 kali je kami akn
berhubung..kdng2 cuma 1msg je dri dia.. klu sy
reply..dia xreply2 da..

(xpe..dia sibuk dgn stdy) pujuk hati sy slalu..
beberapa bln kemudian.. hubungn sy dgn dia msh
ada..atau pun mungkn xde da(sbb da xberhubung
langsung).. msg terakhr yg sy terima dri dia.. dia
ckp "WALAUPUN SY XHUBUNGI AWK,BKN BERARTI
SY LUPAKN AWK..TAPI SBB SY SIBUK DGN
STDY..HARAP AWK SABAR MENANTI..SEMUA INI
UNTUK MSA DEPAN KITA JGA,PERCYALAH HATI SY
CUMA MILIK AWK SEORANG" itu lah msg terakhr
dri dia.. hari terus berlalu.. sy menanti dgn sabar
dan penuh kesetiaan..

mlm tu sy dpt msg dri dia..
dia bgtau esk dia kn pulang.. sy begitu gembira..
mungkn jga dia nk bgi kejutan sbb esk hari lahir sy
yg ke23.. sy begitu happy.. sy coll umie dia.. sy
seronok sgt bercerita itu ini..rancng nk msk tuk dia
la.. apa la.. dan mcm2 lgi.. sy sedar umie mcm
sedih je sy dgr.. sy tanye kenapa!.. umie ckp xde
apa2.. lepas tu umie ckp "umie syg ina mcm ank
umie dah.. walaupun nnt suatu hari bkn jdh ina dgn
adi..umie tetap syg ina mcm ank umie..dan pintu
rumah umie sentiasa terbuka tuk ina.."

umie menagis di talian..sy berasa
hairan dan sebak di hati.. sedih dgr umie nagis dan
ckp mcm tu.. sy syg umie mcm ibu sy.. sbb sy dah
xde ibu semenjak sy kecil..dan umie la tempat sy
bermanja gantikn ibu sy.. sy msh xfhm mksd umie..
knp umie ckp mcm tu.. subuh tu.. sy terbgn awal..
mungkn karna teruja sgt nk jumpa sang kekasih..
selesai solat subuh sy bersiap2 ke rumah umie..
sebelum sy melangkah keluar rumah.. sy pandng
langit dan tersenyum..

sambil berkata di hati sy"
Ya Allah,terima kasih atas hari yg indah hari ini..
rupanya penantianku sebelum ini akn berakhr
beberapa jam lagi..jgalah dia Ya Allah..agr aku bisa
menemuinya" sambil menarik nafas merasakn
suasana pagi itu.. sy teruskn perjalanan ke rumah
umie.. dgn hati yg teramat happy dan bersyukur..
sy lihat umie sedang menanti sy di luar.. sy
senyum apabila umie melihat sy..wlupun jarak msh
jauh..

sy cepat2 melangkah nk sampai tempat
umie.. sampai2 je umie terus peluk sy.. dan
menangis.. sy binggung.. smlm pun umie sedih..
hari nie pun sama jga.. sy tanye knp.. umie
xjwb..hanya tangisannya je yg sy dgr.. abah keluar
dan ajak masuk.. sy pujuk umie agar berhenti
menangis.. sy bergurau gan umie, mcm yg slalu sy
bwat sebelum2 nie..sy ckp "ina msh xlari lgi..masih
setia tunggu umie lamar" tiba2 tangisan umie
makin terasa.. dan umie memelukku dgn erat.. sy
jdi serba slh.. apakah sy slh ckp..

sy jga turutmenangis melihat keadaan umie.. walaupun sy xtau
knp.. tapi hati sy rasa sebak.. abah hanya melihat
kami.. dan xkata apa2.. sy cuba pujuk umie lgi..
dan ajak umie ke pasar dan bersiap2 nk msk tuk
ank kesygn dia.. dekat pasar,sy beli 1kek..dan umie
tanye nk bwat apa dgn kek!.. sy ckp "ina nk
sambut ari jdi ina skali dgn kepulangn adi.. dan
kepulangn adi adalah hadiah yg terindah ina dpt di
ulang thn ina yg ke23 ini".. umie terus sedih.. sy
xtau knp!.. sy btl2 xtau knp setiap kali sy ckp..
umie akn sedih.. apa sy ada slh ckp!..

masa kat dapur da.. tgh nk siap2kn semuanya jari
sy luka, pingan pecah.. semua jdi mcm xkena.. tapi
Alhamdulillah.. semuanya jadi jga.. sy letak kek kat
tgh2 meja.. dan atur semua nya dgn cantik.. sy
happy skali.. umie yg lihat sy tgh tersenyum dtng
hampiri sy dan berkata" ina,syg kat umie tak!.." sy
ckp sy syg umie.. pastu umie sambung "kalau ina
syg..apapun jadi jgn tingglkn umie" sambil sy lihat
airmatanya mula jatuh.. sy jdi sebak.. dan sy peluk
umie.. peluk rasa mcm nk pisah pula.. tiba2 teksi
dtng kat depan rumah.. abah panggl sy dan umie
keluar.. sy pegang tanggn umie dan keluar..

melihat dia sang kekasih tiba..keluar dri kerta..sy
hadiahkn 1senyuman yg penuh rindu dan syg.. sy
terus melangkah kearah adi.. tiba2 blum sempat sy
habiskn langkah melimpasi pagar.. sy terhenti..
apabila melihat seowg wanita yg xpernah sy
nampak.. keluar dri pintu yg sama.. dan berdiri
dekat di tepi adi.. umie tiba2 pegang tanggn sy..
dan sy lihat umie,wajah umie,mata umie, semuanya
seolah2 sy dpt meneka dah knp dan sbb apa umie
nagis dri smlm.. adi dtng hampiri kami salam umie
dan abah.. dan sy.. adi pandng sy tapi xpandng
mata sy.. sy hanya diam..dan cuba mendengar apa
yg dah terjadi.. tiada senyuman lgi di wajah sy
saat itu.. hanya muka yg terkejut dan mata yg
menahan air mata tuk keluar..

adi kenalkn wanitaitu pda abah dan umie..dan sy.. munira@ira..
teman dia stdy masa di kl..dan bakal wife dia.. sy
rasa seolah2 jantung sy tlah ditikam saat adi
lafazkn kata itu.. sy xmampu lagi berdiri di citu..
dan sy masuk lari ke dapur.. umie dtng kepada sy..
sy xdpt tahan tanggisan lgi.. sy nagis sgt2..sy rasa
sakit sgt2.. brulah umie bersuara.. " umie syg ina
mcm ank umie..tapi umie xdpt buat apa2.. adi
harus kawin dgn wanita itu..sbb mereka sdh
terlanjur..dan umie jga xnak ank umie jdi owg yg
xbertanggungjwb.." saat tu..

sy xmampu berkataapa2.. hanya tangisan sy yg berbicara.. adi muncul
tiba2.. dlm sy di dakapan umie.. dia pegang tanggn
sy dan cium tanggn sy dan mohon maaf..sbb dia
tlah khianati cinta kami..dia jga menyesal.. sy cuba
lepaskn diri dari pelukkn umie..dan bgn.. sy
hapuskn airmata..dgn luka yg msh berdarah,dgn
sedih yg msh tersisa..sy ckp kat adi "sy ingat sy
akn bgi awk kejutan hari ini..tpi awk yg dulu
kejutkn sy,sy ingat ini pernantian terakhr sy tunggu
awk pulang.. rupanya ini pernantian yg terakhr sy
bersama awk.. terima ksh awk..sy pergi

lalu sy cuba melangkah dgn tangisan yg ditahan.. adi cuba
kejar sy..hingga di ruang tamu..sy terhenti,dan adi
pun terhenti..sy terhenti apabila lihat wanita itu..
sy hampiri dia.. dia bangun dari duduk.. sy lihat
dia.. dlm hati rasa nk marah dia je.. lalu sy
berkata" awak tlng jga adi baik2..begitu jga dgn
umie.." sy terus berpaling dan berlari keluar.. abah
di luar memanggil sy dan sy hampiri abah..sy
salam abahdan minta maaf jika sy ada bwat slh.. abah pegang
kepala sy..dan berkata "sabarlah nak..ini semua
ketentuan Illahi"

sy cuba senyum dan berlalu pergi..
sampai kat umah..sy hanya berkurung diri..dan
menangis.. adi coll pun sy xangkat.. hinggalah
3hari sdh berlalu..sy msh mengurung diri..
entah,brapa ratus kali dah adi coll sy.. owg rumah
sy pun risau ttng diri sy.. adi dtng rumah dan
jumpa dgn ayah sy.. ayah bgtau adi dtng nk jumpa
sy.. sy langsung xjwb..sy hanya menangis dan
menangis.. akhirnya dia pergi.. dia coll sy lgi..sy
xangkt.. dia msg sy.. bgtau dia akn kawin 1minggu
dari ari nie.. knp?dan mengapa?.. perlu ke dia
bgtau sy!.. xrasa ke sy akn lgi terluka.. kata
maafnya xmampu sembuhkn luka yg dia dah buat..

seminggu berlalu.. sy jga sdh puas menagis.. saat
hari perkawinan mereka.. sy coll umie.. sy minta
diri dan minta maaf..sbb xdpt hadir.. umie hanya
mampu menangis.. sy bgtau umie yg sy akn ke
kuala lumpur untuk mulakn hdp yg baru.. umie
merayu agar jgn tingglkn dia.. sy xmampu lgi untk
di cni.. dan sy minta maaf kat umie..

akhr katasebelum sy letak coll..sy bgtau umie.. sy sygkn
umie sampai bila2pun..wlupun sy jauh.. sy ambil
teksi dan pergi.. sy minta teksi singgah di rumah
adi.. sy nk lihat dia wlu dri jauh.. dan itulah yg
terakhr dia ada di hati sy.. karna saat tu sy akn
lepaskn dia..karna dia sdh menjadi milik owg lain..
sy keluar dari teksi dan lihat dia.. sy panggl 1bdk
kecil untuk bgi kotak yg sy bwa bersma kpd adi..di
dlmnya

ada segala kenangn kami dri awal hingga la hari
terakhr dia jumpa sy thn lalu sblum dia blk bersma
ira..segala apa yg dia beri sy pulangkn.. kecuali..
cincin.. cincin ini dia bwat tuk sy dari duit syiling
rm1..dia ukir menjadi cincin.. dan hanya itu yg sy
bwa bersma sy.. sy xmampu melihatnya lama2..
karna sy pasti akn lebih terluka.. lalu sy berlalu
pergi.. sy tukar no phone sy dan mulakn hdp bru di
kl.. sy kerja di sebuah skola dkt selangor.. di sana
hidup sy bermula dengan semangat yg baru.. sdh
4thn berlalu.. umur sy pun sdh 27thn..sy di lamar
oleh rakan sekerja sy.. cikgu zulfikar..guru english
yg ble tahan hebatnya.. sejujurnya..sy msh sygkn
adi..

tapi sy harus lupakn dia.. sy terima suami sy dan
kami pun berkawin.. suami sy mudah 2thn dari sy..
kami hidup Alhamdulillah.. bahagia bersama.. 2thn
perkawinan kami.. bru sy di anugerahkan cahaya
mata.. saat menunggu kelahiran anak sy waktu sy
di hospital..suami sy telah pergi tingglkn sy
selamanya.. di saat sy tengah bertarung nyawa
untk ank sy.. jam 10pm..sy selesai melahirkn..sy
pelik..knp suami sy msh xmuncul.. nurse ckp dia
xnampak pun suami sy dtng.. 1am.. sy keluar dri
wad bersalin..dan dipindahkn kebilik..mata sy
tercari2 suami sy..

semasa nurse bwa sy kebilik..
sy hanya lihat keluarga sy dan adk ipar sy..
sy tanye mna zul?..semua hanya diam dan lihat
antara satu sama lain.. nurse baringkn sy di
tilam..dan bby sy di sisi sy.. sy senyum lihat ayah
sy.. dan mereka semua.. ayah usap dahi sy.. dan
dengan suara sekat2..ayah bgtau.. "sabar yea
sayang..Allah mengujimu..karna Allah sygkn kmu"..
sy kerutkn dahi dan xfhm apa yg cuba di
sampaikn.. sy tanye ayah,suami ina mna!..dia
xdtng skali?.. ayah jwb dgn nk tak nak .. "zul dah
meninggal nak..sewaktu dia dlm perjalanan ke sini
selepas isyak".. Ya Allah.. hanya Allah je yg tau..
betapa peritnya rasa itu.. rasa yg sy rasakn
kembali berdarah.. sy bagaikn xpercya.. dan cuba
bangun tuk dapatkn suami sy.. ayah dan yg lain
peluk sy.. cuba tahan sy.. tenangkn sy.. sy dah
xrasa sakit bersalin lgi..yg sy rasa sakit dihati
teramat parah..

setelah semuanya berlalu.. sy jalani hdp dgn anak
sy dan adk ipar sy tinggl bersma sy.. dia akn tlng
sy jga ank sy klu sy pergi kerja..
sy juga dipindahkan kesekolah lain.. mungkn itu
juga baik.. agar suasana baru dapat pulihkn
prasaan sy.. Alhamdulillah.. sy senang di sekolah
yg baru.. 4thn berlalu.. bln lalu.. dgn takdir Allah..
sy terjumpa dgn adi.. di sekolah di mna sy
mengajar.. anak dia belajar di skola yg sma sy
mengajar.. anak dia berumur 9thn.. bearti sdh 9thn
sy xjumpa dia jga.. dan sdh 9thn dia dah xde dlm
hati sy..

dia masih mcm dulu.. cuma dia nampak
lebih matang dri dulu.. mungkn sbb dia dah jdi
ayah.. dia dah bercerai dgn ira wife die dulu.. 3thn
selepas ira melahirkn ank dia.. katanya ira curang
padanya..dan sbb tu dowang berpisah.. dan selama
dia hdp single.. dia cuba cri sy.. tpi xdpt.. dan
katanya hingga saat ini pun dia msh cri sy..
sampaila dia jumpa sy di skola bln lalu.. takdir
Allah.. semuanya sdh di takdirkn.. ank dia slalu
naik bas ke skola dan begitu jga pulang..xtau knp
katanya hari tu dia tergerak hati nk jemput ank
dia.. saat tu la kami terjumpa semula.. awalnya sy
terkejut dan larikn diri..

bila dia tau sy mengajar dekat skola ank dia.. hari2 dia kesana.. untk jumpa
sy.. baru2 nie.. dia lamar sy kembali.. sy masih
syg dia.. tapi sy xtau knp sy xmampu berkata iya
untuk dia.. sy dah maafkn dia dulu lgi.. dan kini dia
ingn kembali.. sy keliru dan binggung.. sy dah bwat
solat istikharah.. tapi sy msh xdpt keyakinan dlm
hati.. sy jga xmampu berkata tidak.. begitu jga dgn
iya.. dan sy masih keliru..
semoga..ini pasangan terakhrku seandainya dia tlah ditakdirkn menjdi pasangnku lagi..

Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori kisah menarik dengan tajuk Kisah Sedih Jika Itu Takdir Hidupku. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2013/07/kisah-sedih-jika-itu-takdir-hidupku.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: putera izman - 24/07/13

46 komentar untuk "Kisah Sedih Jika Itu Takdir Hidupku"

  1. wah..kisah yg betul2 menyedihkan..dan cubaan yg trlalu berat...baca perlahan2..fokus pada cerita..cuba bayangkan saat itu...perhh..memang keluar air mata ini d buat nya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tkutnye klu menda nie jd kt diri sndiri...tk tau dpt xjd tabah mcm dia

      Padam
    2. Tanpa Nama24.7.13

      segalanya ketentuan ilahi~
      semoga ianya jadi pengajaran buat kita semua~

      Padam
    3. Tanpa Nama26.7.13

      eya sngat menyedihkan,tetiba lak t'ingat xgf,hehe

      Padam
    4. nurnilam sari12.8.13

      Sedih...apalg org yg kita syg tlh hancurkn ksh syg & harapan kita..pedih ..

      Padam
    5. Tanpa Nama26.8.13

      Xsks bca love story

      Padam
    6. Tanpa Nama23.10.14

      Sdih tuu

      Padam
  2. Tanpa Nama24.7.13

    Walaupun ujian yg diberi oleh Allah SWT terlalu berat pada Pn.Pn tetap teruskan hidup dengan bersabar, tidak mudah putus asa dan banyak nilai murni yang boleh dicontohi oleh Pn.respect :)

    BalasPadam
  3. kalau dah jodoh tak kemana, terima je, jgn ikutkan hati kecil yang masih merajuk tu, yakinlah ini ketentuan Allah yang terbaik untuk puan

    BalasPadam
  4. takkan lari gunung dikejar

    BalasPadam
  5. Jodoh pertemuan di tgn Allah..seandainya itu jodoh puan terimalah..doakan semoga bahgia..

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama24.7.13

    kisah ni ada persamaan dgn sy walaupun aa sikit perbezaan dr awal crita.sy jgk kematian suami akibat xcdent d saat melahirkan bayi yg ke3.malah sy hilang 2 org tersayang iaitu suami n mak sy sdiri.kedua2nya x sempat pun tgk ank yg sy lahirkan.sama lah dgn puan.masa tu syx dpt trima knyataan.malahan sy lah org pertama yg dpt brita tntg kematian 2 sblm fmly yg lain tau....skrg baru 8 bln sy khilangan smua ni...1 lg persamaan baru2 ni muncul jgk kekasih lama sy yg sy dah x jumpa 11 thn lalu.bezanya dia dah pun kawin dan bakal menimang chyamata yg ke2...yg best namanya pun adi....apa yg sy coretkan ini adalah benar dan bkn rekaan...tp puan...kita harus tabah dan kuat tempuh dugaan ni..insyaallah allah sentiasa bersama org2 yg bersabar...ingatlah yg kita msih ada tanggungjawab kpd ank2 kita.kitalah ibu kitalah ayah.skian wassalam...

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama25.7.13

    Allah maha besar!semoga kita smua boleh jd setabah puan.dugaan allah silih berganti.sedih sgt kisah pn nie..mengalir airmata saya..

    BalasPadam
  8. Sesunguhnya Allah maha tahu siapa diantara hambanya mempunyai "hati yang besar"..

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama27.7.13

    sedih wooo...

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama12.8.13

    sdhnye cte nie....smpai ngs bcenye....

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama12.8.13

    sedih...tabah lah menghadapinya....percaya pada qada & qadar

    BalasPadam
  12. Tanpa Nama12.8.13

    Terlalu banyak shortform...

    BalasPadam
  13. Tanpa Nama13.8.13

    Kesian arwah laki awak kalau awak kawen lain.. X jmpe kat syurga nanti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betol jugak ngek...urmmm..

      Padam
  14. Shafiza13.8.13

    Mmg sdih ctr nie ..leyh wat novel

    BalasPadam
  15. Tanpa Nama13.8.13

    Sedih...

    BalasPadam
  16. Keep calm and have faith in allah..

    BalasPadam
  17. Apa yg trjadi ialah rncgan Allah tok kta. Smua nya trjdi ats khendaknya. Bsbr la. .Allah bg ujian mknanya Allah syg....

    BalasPadam
  18. sahabat disini ada masa datang lah ke blog sy - Http://yasemine-yase.blogspot.com

    BalasPadam
  19. menitis air mata sy..mengenangkan cinta di dusta..dan d tinggalkan suami waktu melahirkan baby..bsabarlah wahai jasad..semoga anda mendapat kebahagiaan abadi..amin ya allah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  20. kuatkan semangat..

    BalasPadam
  21. menitis air mata sy..mengenangkan cinta di dusta..dan d tinggalkan suami waktu melahirkan baby..bsabarlah wahai jasad..semoga anda mendapat kebahagiaan abadi..amin ya allah..

    BalasPadam
  22. Tanpa Nama31.10.13

    Sedih sgt

    BalasPadam
  23. Tanpa Nama31.10.13

    Meleleh air mata bc cite ni..sedih

    BalasPadam
  24. Tanpa Nama30.3.14

    Kdng hidup kta nie di bri ujian yg bsr dri allah..sjuh mna ksbrn mnusia
    Dan ksbrn hti kta...

    BalasPadam
  25. Mengalir air mata ni..

    BalasPadam
  26. hidup ini penuh ujian untuk mematangkan kita

    BalasPadam
  27. Tanpa Nama25.5.14

    jk etu tkdrnya kta hrus trma dgn hty yg ikhls. . . sy ske ksah nee. . ^_^

    BalasPadam
  28. Tanpa Nama13.6.14

    sedih ya ne cerita . . ne cerita mcm hmpir sma jak dngn kehdupan saya . .

    BalasPadam
  29. Tanpa Nama16.6.14

    sedihnye cite ni...

    BalasPadam
  30. Tanpa Nama16.6.14

    sedihnye cite ni...

    BalasPadam
  31. Tanpa Nama14.7.14

    Cinta Si Bodoh

    Tanggal 9/7, genap 6 bulan aku berpisah dengan dia, hampir 6 bulan aku berjuang dgn perasaan aku sendiri..bkn insan disekeliling tidak menyokong, cume dlm ruang lingkup 5 tahun, byak kenangan yg terukir bersama. Puas aku usir, namun senyuman nye tetap dtg mengukir..di setiap saraf2 cinta..

    Dulu,
    Senyuman itu peneman setia..
    Senyuman itu penawar duka..
    Senyuman itu pembakar raga..
    Senyuman itu menerang jiwa..
    Tiap saat & ketika..tika aku jatuh, mampir rebah..
    Cukup 6 bulan, ingatan aku masih kukuh, masih utuh, bila saat aku menjadi Arjuna, mengejar Cinta yang hampir senja..
    Dari Perak ku pergi ke Kuala Lumpur..dengan satu niat, utk merebut semula Cinta

    **
    Aku tersentak bila ku tahu.. Hadir ku hanya sebagai orang ketiga. Hampir 3 jam aku menunggu..bila aku tahu dia sedang keluar bersama lelaki lain..aku hanya mampu menahan air mata..istighfar meniti di bibir sebagai penguat jiwa
    Nah! Kalian rasa kalian sudah memahami relung jiwa aku yang kuat dipenuhi guruh amarah??!!!

    Bodoh nya aku memperjudikan cinta..pada sang hawa yang tak mengerti nilai setia..
    Sampai kini aku masih berjuang..membawa hati bercampur dendam..yang dia tikam..
    Tanpa belas
    Tanpa kasihan..

    **
    Aku tahu..aku faham..
    Bukan semua wanita punya hati yang kejam..cuma, hati aku masih terluka, masih merah..masih berdarah..moga sampai satu masa, ku bisa menerima kembali sang hawa..

    Nukilan~
    Cinta Si Bodoh

    BalasPadam
  32. Tanpa Nama5.9.14

    Haa... Mcm drama lak..!

    BalasPadam
  33. Tanpa Nama29.10.14

    Kisah yang sama aku alami skrg. 5 tahun bersama akhir nya dia dah bertunang dgn orang laen. Merka terlanjur. Impian bersama berkecai. Hanya Allah je tahu perasaan aku skrg

    BalasPadam
  34. izammnina18.11.14

    Sedyh =') . Lelaki pon boleyh nggis bace cite niehh =')

    BalasPadam

Geng Blogger

Putera Izman