SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Wanita Hamil Sakit Ketika Melakukan Hubungan "Bersama Suami"

Saya berkahwin setahun yang lalu dan kini hamil enam bulan. Semasa kehamilan, saya mengalami masalah ketika bersama suami iaitu walaupun sudah terangsang, kawasan faraj saya tidak basah dan sakit apabila melakukan persetubuhan.

Saya ingin tahu sama ada keadaan ini normal bagi wanita hamil atau ada masalah lain. Saya bimbang dan kasihankan suami kerana kami jarang dapat meneruskan hubungan intim. Suami pula kasihankan saya kerana sakit ketika bersama. Saya berharap doktor dapat memberi pandangan mengenai masalah ini.
Noor,

Kuala Lumpur


Kadangkala rangsangan yang disangkakan sebenarnya tidak mencukupi. Sepasang kelenjar Bartholin yang terdapat di dalam dinding berhampiran pintu faraj bertanggungjawab menghasilkan cecair pelincir apabila wanita mengalami rangsangan seksual.

Cecair ini disalurkan oleh laluan kecil memasuki ke dalam faraj. Sekiranya salur ini tersumbat, cecair tidak dapat disalurkan, tetapi wanita yang benar mendapat rangsangan seksual mungkin boleh mendapat pembengkakan pada kelenjar Bartholin terbabit sehingga membentuk cyst.

Sekiranya pada kawasan berhampiran pintu faraj anda tidak mempunyai bengkak atau cyst, kemungkinan kelenjar Bartholin anda tidak tersumbat dan mampu menghasilkan cecair terbabit.
Wanita hamil menunjukkan perubahan berbeza. Ada yang merasakan dirinya lebih kerap terangsang secara seksual, ada sebahagian pula yang mendapati dirinya sukar untuk terangsang, malah kurang bernafsu untuk melakukan hubungan seks.

Kadangkala kebimbangan kita terhadap bentuk badan yang dirasakan kurang menarik atau terhadap janin yang dikandung menghalang kita daripada mencapai syahwat berterusan, tanpa kita sedari. Anda boleh menggunakan cecair bantuan misalnya gel berunsurkan air yang dijual di kebanyakan farmasi. Ia dapat membantu pelinciran dan mengurangkan kesakitan dialami.

Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info perkahwinan dengan tajuk Wanita Hamil Sakit Ketika Melakukan Hubungan "Bersama Suami". Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2013/07/wanita-hamil-sakit-ketika-melakukan.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown - 3/07/13

Belum ada komen untuk "Wanita Hamil Sakit Ketika Melakukan Hubungan "Bersama Suami""

Catat Ulasan

Geng Blogger

Putera Izman