SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Panas!!! Baja Taugeh Dari Air Kencing??

Selamat Datang ke Blog memang Gempak.Admin Terjumpa 1 isu panas dimana admin pun tidak tahu sejauh mana kebenarannya.Iaitu taugeh yang diberi baja dengan air kencing orang cina.Kenapa ia penting?? kerana setiap masakan kita hari ini dicampur dengan taugeh contohnya kotiuw goreng,mi goreng dan lain-lain masakan yang menggunakan taugeh.Jadi ia penting kepada kita untuk mengetahuinya.

Untuk melihat kebenaranya kita cuba uji dulu dengan membeli sedikit taugeh, jangan makan dulu sebaliknya simpan dulu untuk 3 hari. Kemudian cuba bau taugeh tu lepas 3 hari bagaimana. dan kalau boleh jangan beli taugeh yang berwarna putih berseri tu.

kepututsan yg mungkin boleh didapati.lepas 3 hari bau taugeh tu hanching semacam.bermakna taugeh tu disiram dgn urine akar air kencing.dan air urine tu la jugak menyebabkan warna putih berseri.kalau nak tahu taugeh keluaran bumiputera senang saja.Warna dia macam kekuningan sedikit dan cepat layu serta kurang rangup, sebabnya langsung tak guna urine sebagai baja.

ni info dari pegawai opis aku yg pernah buat lawatan ke pusat-pusat penanaman taugeh dibeberapa negeri tertentu yg diusahakan oleh cha ya nun alip.siap terjumpa satu bilik khas simpan air kencing utk disiram pada pokok-pokoktaugeh tu.

dan kenapa taugeh menjadi mangsa?sebabnya taugeh ni jenis pokok menyimpan air siraman bulat-bulat terus dlm batangnya.tidak seperti sayuran lain iaitu sayuran-sayuran berdaun hijau yg mengalami fotosintesis
semasa proses penyerapan baja atau dengan erti kata lainnya air siraman masuk ke tanah dulubarulah akar menyerap dan proses fotosintesis berjalan utk penyerapan zat-zat dari baja.

tak seperti taugeh ia serap terus apa yang kita siram sebab pertumbuhan
tumbesaran bukan secara fotosintesis.itulah sebabnya kalau simpan dalam masa 3 hari ia mengeluarkan bau yang teruk

setakat inilah info yang dapat admin kongsikan.Sejauh mana kebenaran admin tidak pasti terpulang pada masing-masing samada nak percayakan atau sebaliknya.jika anda mempunyai pandangan atau komen mengenai isu ini silalah komen dibawah.



Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori kisah menarik dengan tajuk Panas!!! Baja Taugeh Dari Air Kencing??. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2013/07/panas-baja-taugeh-dari-air-kencing.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: putera izman - 6/07/13

22 komentar untuk "Panas!!! Baja Taugeh Dari Air Kencing??"

  1. Tanpa Nama6.7.13

    sEtahU sye, lAw nAk wAt tOgeh niE kEne ar tmpt2 yg bErsih n mgunakaN air yg bErsih sBb kLu gNe air yg kOtOr or tmpt yg kOtOr, tOgEh Akan mjdi bUrUk n hitAm... i2 pEndApat n sepnjang pNgEtAhuAn sye ar sbb sye prNah prig mlwat ke kiLang tOgeh, bApa Kwan syE pNghAntAr tOgEh2 kE pAsar bOrOng n kiLang tOgEh 2 bHampirAn tmpt syE... maaf ar klu sye sLah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Engko punya huruf pun da mcm taugeh

      Padam
    2. Engko punya huruf pun da mcm taugeh

      Padam
    3. tu le kalau dah terlebih makan togeh......togeh kalu dah kena kencing mane le nak idup weiiii......same gak kalu urup tu kena kencing ..cam tu le gamaknye.....kereoooottttt je....

      Padam
  2. Tanpa Nama6.7.13

    Isu ni dh lme sejak thn 2003 lg..

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama6.7.13

    uwekk gelinya kalau taugeh tu pakai air kencing, harap2 jgn lah ada org yg jual kt pasar taugeh air kencing org

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama7.7.13

    nak cari taugeh bumiputera kat mana ????

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama7.7.13

    Taugeh kene kencing ataupun sapa yg baca nih kene kencing

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama7.7.13

    Saya sokong kerajaan

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama24.7.13

    tukar taugeh kepada taukua..

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama24.7.13

    klu rasa was2 jgn mkn togeh..


    BalasPadam
  9. Tanpa Nama24.7.13

    mesti pakai kencing cina,kencing bumiputera tak bolih di pakai,kan?

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama24.7.13

    Assalam.., Dah tahu tempat yg mengeluarkan taugeh tu menggunakan baja air kencing.., siarkan lah nama syarikat atau tempat pengeluar taugeh tu supaya org lain tahu dan akan berhati2.. kalau nak nak bagitahu.., bagitahu semuanya. Jgn berselindung atau tutup cover.. sebarkan terus.. supaya jd pengajaran. bukan nak mengaibkan tetapi menjadi pengajaran kpd kita semua.. So., Tq for info. sekian wassalam..

    BalasPadam
  11. memangpun...kebanyakkan org cha ya nun alif memang guna air kencing untuk suburkan tanaman sayur diorang..buktinya..kwn mak aku ni org cha ya nun alif..so mak aku tya la cmne diaorang tanam sayur boleh sesubur sekali..so kwn mak aku tu pun ajar la cara2 dia..ada 2 cara nak suburkan tanaman..1.guna air rendaman perut ikan..2. guna air kencing..so mak aku pun kaget dgr yg kedua tu..tak sanggup la dia nak guna tektik no2.baik guna no1.so pokok cili mak aku pun byk je mengeluarkan hasilnya..

    BalasPadam
  12. Tanpa Nama29.7.13

    Aku percaye...sb org blkg rumah aku org cina....die gune baja air kencing utk tanaman die....kdg2 ade gak nampak die kencing dlm besen lepas tue die sembur tanaman die.....,mmg berbau giler....tak malu punye org...

    BalasPadam
  13. Tanpa Nama8.10.13

    Cina nie lain sikit.. Suka pki air kencing.. Nak rebus telur pun pki kencing budak..nnti lau kita kata bongok..marah pulak..

    BalasPadam
  14. Tanpa Nama8.10.13

    Da baca isu ni lama..xtau sahih ke tidak..tapi psl tula ai xmakan taugeh..

    BalasPadam
  15. Aiya. U olang ni memang bodoh woo. Orang malayu memang bodoh woo. Ini isu a sama macam itu loti masimo wo. U olong tau guna google ka? Aiya memang malayu malas baca. Tau sebab fitenah saja wo. Tiew punya malayu tak pandai baca. Mau aja gempak tulis. Patut r malayu banyak kija sama kita olang punya bangsa. Hahaha.

    BalasPadam
  16. Tanpa Nama27.11.13

    Hahaha..macam-macam ada...

    BalasPadam
  17. Tanpa Nama20.5.14

    Ini semua poyoo. Kita tukar kepada INI SEMUA TOGEH . xD

    BalasPadam

Geng Blogger

Putera Izman