SITE MAP | PENGIKLANAN | HUBUNGI | DAPATKAN HADIAH MISTERI

Memang Gempaq

info panas | info semasa | info pelik |

.

Wanita Tunjuk Protes B*gel Dalam Masjid

Memang Celaka!!! manusia seperti ini wajib dibunuh!! wanita ini telah masuk dalam masjid kemudian protes telanjang dalam masjid dan melaungkan jangan ada syariah di Mesir dan dunia.

Seorang aktivis FEMENditenangkan anggota polis setelah mengadakan aksi bogel di dalam masjid di Stockholm, Swedia (29/6). REUTERS/Jonas Ekstromer/Scanpix Sweden

Stockholm – Aktivis feminisme kembali dengan aksi protesnya. Setelah sebelumnya terdapat tiga anggota kumpulan ini yang diadili di mahkamah Tunisia. Kali ini tiga rakannya yang lain, yang mengaku dirinya berasal dari kelompok FEMEN, melakukan aksi telanjang dada di dalam masjid Sweden.

Tiga orang ini menggelar protes telanjang dada di dalam masjid di Stockholm, Sweden, pada tarikh 29 Jun 2013. Daily News melaporkan, ketiga perempuan itu menerobos masuk ke dalam masjid dengan memakai burka atau purdah yang hanya memperlihatkan mata mereka. Namun ketika mereka berada di dalam masjid, ketiga wanita ini langsung membuka burkanya tanpa sehelai benang pun menutupi dadanya.

Di tubuh mereka juga terdapat tulisan, “Tubuhku adalah milikku, bukan untuk kehormatan orang lain” serta “Jangan ada syariah di Mesir dan di dunia.”

Ketiga perempuan yang dilaporkan berasal dari Mesir, Tunisia, dan Sweden, juga melaungkan “Bebaskan Perempuan”, “Jangan ada Syariah di Mesir, jangan ada penindasan.” Tindakan protes ini merujuk kepada protes di Mesir atas hukum Syariah fundamentalis, yang melarang perempuan untuk mendedahkan rambut mereka dan seluruh tubuh mereka kecuali muka dan telapak tangan.

Saat ketiga wanita ini melakukan aksi protesnya, tidak ada jamaah di dalam masjid. Didalamnya hanya terdapat beberapa pekerja dan wartawan yang telah diberitahu terlebih dahulu mengenai rencana demonstrasi aktivis feminis ini. Pegawai masjid kemudian melapor polis dan mereka pun akhirnya ditangkap. Mereka tidak menjelaskan kenapa mereka menggelar aksi itu di masjid yang kosong. “Mereka telah melakukan penyimpangan tata tertib dan juga gangguan,” kata komander polis Stockholm, Jonas Svalin.

Kumpulan FEMEN, yang ditubuhkan di Ukraine dan beribu pejabat di Paris ini, telah berkembang sejak 2010. Mereka selalu melakukan unjuk rasa dengan bertelanjang dada berkaitan pelbagai isu perlakuan buruk terhadap perempuan dan kediktatoran.






Tajuk Paling Popular

Cara Bersetubuh Dalam Islam Yang Umat Islam Kena Tahu --> Baca Disini
Hukum Doktor Lelaki Memegang Dan Melihat Kemaluan Wanita-->Baca Disini
Kisah Benar Isteri Berzina Ketika Suami Outstation--> Baca Disini

Kisah Benar Anak Rogol Ibu Sendiri Hingga Hamil--> Baca Disini
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info semasa dengan tajuk Wanita Tunjuk Protes B*gel Dalam Masjid. Jika Artikel Ini Menarik Sila Bookmark dengan URL http://gempaqgiler.blogspot.com/2013/07/wanita-tunjuk-protes-bgel-dalam-masjid.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown - 4/07/13

Belum ada komen untuk "Wanita Tunjuk Protes B*gel Dalam Masjid"

Catat Ulasan

Geng Blogger

Putera Izman